Cesta do hlubin studia chemie 2024 je za námi
- Foto: Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy: Cesta do hlubin studia chemie 2024 je za námi
Na Chemické sekci PřF UK se uskutečnil ve dnech 29. – 30. 10. 2024 již 9. ročník semináře Cesta do hlubin studia chemie. Dvoudenní seminář je určen pro učitele chemie středních škol a jejich žáky a v letošním roce se ho zúčastnilo 65 učitelů a 80 žáků.
V rámci programu každý učitel absolvoval dvoje z celkem 6 nabízených laboratorních cvičení (např. na téma Barevné halogenidy kovů, Chemie hrou či Historické experimenty z analytické chemie), akademičtí pracovníci ze všech 6 kateder Sekce chemie PřF UK přednesli celkem 11 přednášek pro učitele (např. Přírodní látky, využití, zneužití a jiné příběhy, Cystická fibróza: možnosti alternativní terapie s využitím slepičích protilátek či Nanochemie), v rámci exkurzí navštívili celkem 9 vybraných pracovišť Sekce chemie (např. NMR servisní pracoviště, pracoviště s 3D tiskárnami či Fluorescenční mikroskop).
Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy: Cesta do hlubin studia chemie 2024 je za námi.
Žáci v rámci programu nejprve vyslechli od pana proděkana Chemické sekce, prof. Ivana Němce, informace o všech katedrách Chemické sekce a poté informace ze Studijního odboru od proděkanky pro koncepci studia, doc. Milady Teplé. Každý žák v rámci programu vyslechl 5 přednášek (např. Světlo a organické sloučeniny, Medicinální využití derivátů ferrocenu a Impresionismus barev a barvy impresionismu) a absolvoval 3 laboratorní cvičení (např. Základní biochemické metody, Barevnost látek či Příprava methyloranže a její využití při stanovení kyselinové neutralizační kapacity kohoutkové vody). První den pak byl program zakončen divadelním představením, a to Zázraci z Přírodovědy, jejímiž hlavními autory a aktéry byly doc. Petr Šmejkal, dr. Pavel Teplý, dr. Luděk Míka a dr. Eva Stratilová Urválková z Katedry učitelství a didaktiky chemie.
Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy: Cesta do hlubin studia chemie 2024 je za námi.
Všem akademickým pracovníkům a studentům, kteří se podíleli na hladkém průběhu semináře děkujeme a také děkujeme Mgr. Magdě Křelinové za fotodokumentaci jednotlivých částí semináře.